24 Haziran 2009 Çarşamba

Duvar Sticker (Etiketleri)

Türkiye’de son dönemdeki moda akımla beraber evlerin duvarlarını yılda 2.5 milyon TL’ye sticker’la (etiket) süslüyoruz. Krize karşın talebin arttığı sektörün 2010 yılında 6 milyon TL’ye çıkacağı tahmin ediliyor. Evlerde genelde koridor, duvar çıkıntıları, salon köşelerinde kullanımı tercih edilen sticker’larda daha çok dal formunda ürünler, retro daire ve akrilikten yapılan ayna etiketler kullanılıyor.

SON dönemde moda haline gelen duvar stickerları (etiket), evlerde yeni dekorasyon olarak duvarları süslerken, 2.5 milyon TL’lik de sektör yarattı. Mickey, Barbie gibi çocuklara hitap eden duvar stickerları yanında büyüklere yönelik de stickerlarda da talep artışı yaşanıyor. Evlerde genelde koridor, duvar çıkıntıları, salon köşelerinde kullanımı tercih edilen sticker’larda daha çok dal formunda ürünler, retro daire ve akrilikten yapılan ayna etiketler kullanılıyor.
6 MİLYON TL’YE ÇIKAR Duvar stickerları satışı yapan Artikel İç ve Dış Ticaret yetkililerinden Murat Özbalcı, Türkiye’de sektörün kısa sürede 2.5 milyon TL’lik büyüklüğe ulaştığını söyledi. Özbalcı, "Duvar stickerlarının tarihi 1975’li yıllarda kullanılan dev duvar posterlerine dayanıyor. 2001’de Mickey, Barbie’nin stickerları moda oldu ve çocuk odalarını süsledi. 2008 yılında ise Avrupa’da tekrar bu akım yayılmaya başladı. Türkiye’ye gelmesi de çok kısa sürdü. Sektörün 2010 yılında çok yüksek trendlerle büyüyeceğini ve 6 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşacağını tahmin ediyoruz" dedi.
Bu yıl 100-130 bin hipermarketlerde, 100 bin de perakende dükkanlarda sticker satılmasını beklediklerini ifade eden Özbalcı, büyük yapı marketlerin duvar etiketlerinin dağıtım noktası olduğunu dile getirdi. Özbalcı, televizyon dizilerinin yardımıyla etiketlerin çok hızlı şekilde evlerin yeni dekorasyonu olarak duvarları süslemeye başladığını ve hızlı yayıldığını kaydetti.
Murat Özbalcı, daha önce duvar etiketlerinin yurtdışından ithal edildiğine ama artık üretiminin de yapıldığına değinerek, şunları söyledi: "Daha önce fiyatlar Euro üzerinden olduğu için 50-100 TL civarındaydı. Ama artık yerli üretimle beraber 25-50 TL’ye kadar indi. Duvar sticker’larına her kesimden talep geliyor. A,B grubu önde olmakla beraber, C grubundaki aileler de ilgi gösteriyor."

Sticker, her türlü zevke ve beğeniye hitap ediyor. Özbalcı, şu anda daha çok B grubu denilen, tatile de, sinemaya da giden ailelerin ürünleri aldığını aktardı.
Düz ve pürüzsüz yüzey gerekiyor DUVAR sticker’larının yapıştırılacakları yüzeylerin düz olması gerekiyor. Bu nedenle genelde saten gibi düz ve pürüzsüz yüzeylere uygulanmaları tavsiye ediliyor. Ama lake ve cam gibi yüzeylere de kolaylıkla yapıştırılabiliyorlar. Mutfak ve banyolar için de kolayca uygulanan sticker’lar bulunuyor. Krizin duvar etiketi sektörünü de etkilediğini aktaran Murat Özbalcı, ancak yeni ürünlere talebin arttığı, onların satışlarının çok etkilenmediğini kaydetti.

0 yorum:

Ayancuk.Com - Guncel Haberler

Ayancuk.Com

Ayancuk.Com

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP