4 Temmuz 2009 Cumartesi

Mantolama Nasil Yapilir

Mantolama nasıl yapılır ?


Ön Hazırlık

Yüzey toz ve yağ gibi yapışmayı azaltıcı maddelerden arındırılır,döküntülü ve kabarmış yüzeyler fırçalanarak temizlenir.Isı yalıtım levhalarının yapışacağı yüzey düzgün hale getirilir.

Isı Yalıtım Levhası Yapıştırılması

Yalıtım levhalarının yapıştırılacak yüzünü tamamen kaplayacak şekilde yapıştırıcı sürülür. Daha sonra bu yüzey taraklı mala ile taranır.Yapıştırma harcı uygulanmış levhaları, levhalar arasında boşluk kalmayacak şekilde duvara yapıştırılır.

Köşe Profillerinin Yerleştirilmesi

Köşelerde rüzgar ve su etkileri ile levhalar arkasında zamanla oluşabilecek ayrılma risklerini önlemek ve düzgün bir köşe oluşturmayı kolaylaştırmak köşe profilleri yerleştirilir.

Isı Yalıtım Levhalarının Dübellenmesi

Yapıştırma işlemine ilave levhaların sürekliliğini ve performansını uzun ömürlü bir şekilde sürdürmesi için ısı yalıtım levhaları dübellenir.



Dilatasyon,damlalık ve denizlik profilleri gerekli bölgelerde kullanılır

Sıva Katlarının Oluşturulması ve Donatı Filesinin Yerleştirilmesi

Isı yalıtım levhalarının üzerine ilk kat sıva atılır.İlk kat sıvayı hemen takiben, donatı filesi ilk kat sıvanın üzerine hafifçe gömülerek yerleştirilir.Sıva kurumadan ikinci kat sıva yapılır.

Boyama

Tercihe göre direkt dış cephe boyası uygulanabilir.Sıva hatalarını örtmek için mineral sıva atılıp mineral sıva üzerine dış cephe boyası uygulanabilir.Veyahut grenli(desenli) dış cephe boyası uygulanabilir.

0 yorum:

Ayancuk.Com - Guncel Haberler

Ayancuk.Com

Ayancuk.Com

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP