23 Temmuz 2010 Cuma

Kalın Sıvalı Dış Cephe Isı Yalıtım Sistemleri

Kalın Sıvalı Dış Cephe Isı Yalıtım Sistemleri

Binalarda enerji tasarrufu elde etmek ve binanın özellikle duvar/çatı/zemin ve taşıyıcı sisteminde yoğuşmanın kontrol altına alınması için A1 yanıcılık sınıfına uygun taş yünü ısı yalıtım levhalarının bir sistem bileşeni olarak, sisteme tariflenmiş uygun malzemeler ile (Isı yalıtım levhası ve buna uygun, sıva, alkali dayanımlı cam elyafı sıva filesi veya çelik sıva filesi, çeşitli profiller, uygun mekanik sabitleştiriciler ve boya, kaplama malzemeleri ile birlikte) binaların dış cephelerinde gerçekleştirilen yalıtım uygulamalarıdır.

Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
>>Yüksek yapılarda veya geniş yüzeylerde genleşme derzleri oluşturulmalıdır.


>>Çimento esaslı, püskürtülerek uygulanabilen, hava sürüklemeli sıva kullanılmalıdır.


>>Son kat kaplama olarak çimento veya silikat esaslı boya veya kaplama malzemesi ile bitirilir.


>>Uygulama esnasında ısı yalıtım levhalarının arasında boşluk kalmamasına, oluşacak boşlukların yalıtım levhasından kesilerek elde edilecek uygun kalınlıktaki kamalarla doldurulması gereklidir. Bu şekilde olası kılcal çatlakların ve ısı köprüsü oluşumunun önlenmesi mümkündür.


>>Mineral esaslı sıva, boya ve/veya kaplama malzemeleri uygulandıktan sonra 2 gün boyunca nemli kalmaları sağlanmalıdır.

0 yorum:

Ayancuk.Com - Guncel Haberler

Ayancuk.Com

Ayancuk.Com

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP