18 Ekim 2011 Salı

Doğru Dekorasyonla Stressiz Bir Yaşam

Yoğun stres, ekonomik krizin etkileri, işlerin istenildiği gibi gitmemesi, sürekli değişen döviz kurları, dalgalı borsa derken iş dünyasında sinirler iyice gerildi. İş yerinizde rahat ederek, kontrolü elinizde bulundurmanızın biraz da ofisinizin dekorasyonuna bağlı olduğunu biliyor muydunuz?
Arta Design Group Yönetim Kurulu Başkanı Yüksek Mimar Neşe Dörter, ofisinizi doğru dekore etmek için neler yapabileceğinizi anlattı. Ne dersiniz, stresi biraz olsun azaltarak işlerinize iyice konsantre olabilmek için denemeye değmez mi?

1. Ofisinizde modern çizgileri tercih ediyorsanız dikkat etmeniz gereken nokta abartılı tasarımlardan kaçınmak olmalıdır. Abartılı tasarımlar kişiliğiniz hakkında ipuçları vermenize, yanlış seçimler ile yanlış anlaşılmanıza ya da gözünüzün bilgisayar ekranından kaymasına sebep olur. Ofisinizde yapılan toplantılarda gündemden çok tasarımlarınız dikkati toplayabilir.

2. Bir ofis dekorasyonunda belki de en önemli konu oturacağınız masanın konumudur. Ofis dekore edilmeye başlandığında ilk önce masanızın yeri ayarlanmalıdır. Masanızın mümkünse soldan ışık alması en idealidir. Aksi takdirde kalemizin gölgesi yazı yazdığınız kağıda düşerek sizi rahatsız eder.

3. Ofisinize yerleştireceğiniz kanepeler çok rahat olmamalıdır. Gelen konukların fazla rahatlayarak, içlerinde koltuktan kalkmama arzusu uyanmasına, dolayısıyla görüşmelerinizin gereğinden fazla uzun sürmesine, konunun odak noktasının saparak verimsiz görüşmeler yapmanıza sebep olabileceği gibi sizin motivasyonunuzu da bozabilir. Ofiste kimse yokken de kanepenize gözünüz takılarak, sürekli rahatlama ve tatil yapma isteğinizin oluşmasına yol açabilir.

4. Özellikle brooker’lar ya da ani iniş çıkışları çok sık tekrarlanan, yüksek stres gerektiren mesleklere sahip olanlar ofislerinde herhangi bir kazaya yol açmamak için cam masa vb. cam eşyalar kullanmamalılar. Bu kişilerin ofislerinde ortada mümkün olduğunca az eşya ve aksesuar olmalıdır.

5. Ofisinizde çok fazla eşya olmamalı. Kalabalık görüntü dikkatinizin sürekli olarak dağılmasına yol açar. Sizin sürekli taze ve canlı kalmanıza engel olur.

6. Ofisinizde çok fazla ayna olmamalı. Karşılıklı aynalar ofisinizi büyük gösterir ancak eşyaları da yansıtacağından kalabalık bir görüntü yaratır ve ruhuzu sıkar.

7. Odanıza yerleştiğiniz tabloların yeri ve desenleri doğru seçilmelidir. Odanıza görsel kalite katacağına inandığınız tablolar sizin görüş açınızın dışında olmalıdır. Masanızın arkasında yer alan bir tablo ile istediğinizi yakalarken, karşınızda asılı bir tablo hayallere dalmanıza sebep olabilir.

8. Ofisinizde dikkat dağıtıcı ve saldırgan bir tutum yaratabilen kırmızı renk ile uykunuzu getirebilecek turuncu renkler kullanmamalısınız.

9. Ofislerde özellikle sakin renkler, pastel ve soğuk renkler; açık gri, açık sarı. vb renkler kullanılmalıdır. Ofisinizde sarı objeler bilinç açar, muhasebe, bankacılık ya da ekonomi ile uğraşan kişilerin okudukları dosyaların ya da ekranlarının köşesinde sarı bir obje bulundurmaları sayıları daha rahat akıllarında tutmalarını sağlar.

10. Bir ofisin aydınlatması çok mühimdir. Zaten tüm gün ekrana bakmaktan, dosya incelemekten yorulan gözlerinizi bir de aydınlatma yıpratmamalıdır. Aydınlatmada mutlaka gözü yormayacak gün ışığı ampülleri kullanılmalıdır.

11. Aydınlatmada dikkat edilecek bir başka nokta da ışığınızın bilgisayar ekran ışığının önüne geçmemesi ve gözün yorulmamasının sağlanmasıdır.

12. Olması gerekenden daha loş bir aydınlatma da aynı etkilere sebep olur. Özellikle öğleden sonra uykunuzun gelmesine sebep olur.

13. Aydınlatma ve masanız kadar bütün gün vaktinizi geçirdiğiniz oturduğunuz koltuğunuz da önemlidir. Koltuğunuz sizi rahat ettirmeli ancak rehavete kapılmamanız için çok da rahat olmamalıdır. Ancak sağlığınız için belinizi çok iyi kavramalı ve uygun yükseklikte olmalıdır. Oturduğunuzda dirsekleriniz masa hizasına denk gelmelidir.

14. Ofislerde işinizden bunaldığınızda rahatlamak için bilardo masası ya da dart bulundurabilirsiniz. Bu oyunları oynamak agresif duygularınızı atmanıza yardımcı olur.

15. Son olarak ofisinizde kalabalık yaratarak sizi strese sokabilecek yoğun obje kullanımından vazgeçmelisiniz.

0 yorum:

Ayancuk.Com - Guncel Haberler

Ayancuk.Com

Ayancuk.Com

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP