13 Temmuz 2012 Cuma

3 Okul İnşaatında Gecikme Endişesi


19 Mayıs 2011'deki 5,9'luk depremin vurduğu Kütahya Simav'da hasar gören 7 okul ile hükümet konağı geçen yıl yıkıldı.

Hükümet bir yandan eğitimde bir yandan da vatandaşların resmi işlemlerinde daha fazla aksamalara meydan vermemek amacıyla yıkılan 7 okul yerine 9 okul ile hükümet konağı inşaatına Toplu Konut İdaresi (TOKİ) aracılığı ile hemen başladı.

Beyce İlköğretim, TOKİ 19 Mayıs İlköğretim ve Fen Lisesi inşaatlarını üstlenen müteahhit firmalar inşaatları gününden önce tamamlayarak okulları Milli Eğitime teslim etme başarısı gösterirken Endüstri Meslek, Cumhuriyet Lisesi ve Nurullah Koyuncuoğlu İlköğretim Okulu inşaatlarını üstlenen müteahhit firmaların kaplumbağa hızı ile sürdürmeye çalıştıkları inşaat çalışmaları söz konusu eğitim yatırımlarının 2012-2013 eğitim ve öğretim dönemine yetişmeyeceği yönündeki sinyalleri güçlendirmeye başladı.

Bu durum veliler arasında tepkiye yol açtı. Veliler Cumhuriyet Lisesi, Nurullah Koyuncuoğlu ve Endüstri Meslek Liseleri inşaatlarının bu hızla devam etmesi halinde okulların 2012-2013 eğitim ve öğretim dönemine yetişmesinin mümkün olmadığını ve çocuklarının yeni yılda geçen yıl olduğu gibi bir yıl daha başka okullarda göçebe eğitimi almalarına izin vermeyeceklerini dile getirdi.

İnşaatların hızlandırılmasını isteyen Simavlı veliler, "Halk Eğitim Merkezi,

Kız Meslek ve Yusuf Koyuncuoğlu Anadolu lisesinde sürdürülen inşaatları da gözlemliyoruz. Bu inşaatların yeni eğitim yılına yetişeceğine inanıyoruz. Ancak kaplumbağa hızı ile çalışan EML, Nurullah Koyuncuoğlu

İlköğretim ve Cumhuriyet Lisesi inşaatlarının yeni yıla yetişmesi biraz zor gibi gözüküyor. Müteahhitlerin işlemlerini hızlandırmalarını bekliyoruz. Yoksa çocuklarımızı yeni yılda başka okullara göndermeyeceğiz. Çünkü göçebe eğitim başarıyı engelliyor. Gerçek bu yılki SBS sınavlarında kendisini gösterdi. Uzun yıllar Türkiye başarıları çıkaran Simav bu yıl göçebe eğitim sayesinde ummadığı bir başarısızlıkla karşılaştı" şeklinde konuştu.

Hükümet Konağı inşaatının gidişatından da son derece memnun olduklarını dile getiren Simavlılar müteahhitlerin okulların inşaatında gerekli hızlanmayı göstermemeleri halinde tepkilerini yasal yollardan göstereceklerini kaydetti. - Kütahya

0 yorum:

Ayancuk.Com - Guncel Haberler

Ayancuk.Com

Ayancuk.Com

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP