25 Kasım 2011 Cuma

Modern Perde Denince

Bundan on sene geriye gidelim. Bembeyaz perdeler o güzelim evlerde ne kadar da çiğ duruyordu değil mi? Gayet şık olarak seçilmiş mobilyalar, halılar ve aksesuarlar; ama perdeler için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. O güzelim evlerin tek göze batan kısmı bembeyaz tülleri. Ev sahipleri bile evlerine yakıştıramıyordu ama yapacakları pek bir şey yoktu. Hatta çok iyi hatırlarım boş kalan duvarlara gayet şık olarak yapıştırılan manzara ve şelale resimleri bile evleri renklendirmeye yetmiyordu. Aslında bizim insanımızın ruhunda var güzel ve renkli evlerde oturmak ama o zamanın imkanları işte. Ben çok iyi hatırlıyorum o zamanlar kırmızı fon perdenin yanına gri bir tül yaptığımı. Beyaz ve kremi kötülemiyorum. Evler çok ağır ve hareketli olduğu için beyazı oraya yakıştıramıyorum.

Bana gelen insanların ve çevremdeki kişilerin büyük bir çoğunluğunun son zamanlardaki tercihleri mobilya, duvar rengi ve zeminde beyaz-krem ya da tonları oluyor. Kişiler ile konuştuğumuzda ise bu mekana hareketli bir sadelik katacak renkler seçiyorlar. Yani modeller gayet sade; ama perde renklerinin çok kışkırtıcı olmasını istiyorlar veya ben öyle sunuyorum. Tabi ki burada daha önceden mevcut mobilyaları olan ve evinin tarzını belirlemiş arkadaşlarımıza bir şey söylemiyorum. Onlar da perde yaptırırken mümkün olduğu kadar, yaptırdığı perdenin mekanı taşımasına özen göstersinler.

Beyazın ve kremin güzelliğini yansıtan o güzelim deri ve kumaş kaplı koltukların evlerde bize ilham verdiğini, yine son zamanlarda halılarda da muhteşem yakışan zebra desenli ve dana desenli deri halıların da evlerimize kattığı şık görüntüyü de unutmamak lazım. İş böyle olunca insanların tercihleri modern iç mekanlarda beyaz olarak önem kazanıyor.

0 yorum:

Ayancuk.Com - Guncel Haberler

Ayancuk.Com

Ayancuk.Com

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP