29 Haziran 2012 Cuma

Ödemiş'in İnşaat Ustaları Artık Sertifikalı


Ödemiş Belediyesi'nin İnşaat Mühendisleri Odası Ödemiş Temsilciliği ve Ödemiş Mesleki Eğitim Merkezi ile birlikte açtığı betonarme demir, kalıpçılık ve çatıcılık eğitimi ve yapı duvarcılığı eğitimi kurslarında sertifika almaya hak kazanan inşaat ustaları için tören düzenlendi. Törende 149 ustaya sertifika verildi.

Ödemiş Belediyesi Nikah Salonu'nda düzenlenen törene Ödemiş Belediye Başkanı Bekir Keskin, İnşaat Mühendisleri Odası Ödemiş temsilcisi Ufuk Aykol, Ödemiş Mesleki Eğitim Merkezi Müdürü Hüseyin Çamlıca, belediye daire amirleri, inşaat mühendisleri, mesleki eğitim merkezi yetkilileri ve 150 civarında inşaat ustası katıldı. Daha önce açılan geçici yetkili ustalık belgesi kursunun ardından 750 civarında usta geçici belge alırken, bu geçici belgeli ustalara yönelik olarak Ödemiş Belediyesi, İnşaat Mühendisleri Odası Ödemiş Temsilciliği ve Ödemiş Mesleki Eğitim Merkezi'nin imzaladıkları protokolle başlatılan kurs sonucunda 149 usta sertifika almaya hak kazandı. Sertifika töreninde konuşan Ödemiş Mesleki Eğitim Merkezi Müdürü Hüseyin Çamlıca, "Her biri 40'ar saat olmak üzere açtığımız betonarme demir, kalıpçılık ve çatıcılık eğitimi ve yapı duvarcılığı eğitimi kurslarında eğitim 7 grupla gerçekleştirildi. Betonarme demir, kalıpçılık kursunda 72 kursiyer, sıvacı eğitiminde 63 kursiyer, yapı duvarcılığı kursunda 14 kursiyer belge almaya hak kazandı. Yasal bir zorunluluk olan bu belgeleri almaya şu an için 149 ustamız hak kazandı. 2015'e kadar Ödemiş'te inşaat teknolojisi alanında çalışan tüm adayları bu kurslardan geçirmek istiyoruz" dedi.Çamlıca'nın ardından konuşan İnşaat Mühendisleri Odası Ödemiş temsilcisi Ufuk Aykol ise inşaatların ustasından mühendisine kadar bir bütün olduğunu belirterek, "Ödemiş'te inşaat kalitesini artırmak için devamlı çalışıyoruz. Bu kurslar da bunun bir parçası. Daha önce buna benzer bir kurs çalışmasını biz Ödemiş'te yapmıştık. İnşaat tüm çalışanlarıyla bir bütündür. Bu bütün içinde bir yerde hata oluşursa zincirleme hale gelir. O nedenle ustalarımızın bu eğitimden geçmesini çok önemsedik. Ustalarımızın bunu sadece bir belge kazanma kursu olarak görmediğine eminim. Burada öğrendiklerini çalışma hayatları boyunca uygulamalarını istiyor, onları tebrik ediyorum" dedi.Aykol'dan sonra Ödemiş Belediye Başkanı Bekir Keskin de bir konuşma yaparak Ödemiş'te Avrupa Birliği standartlarında ustaların yetişmesinin çok sevindirici olduğunu belirtti. Kursta alınan bu belgelerin ustalar için altın bir anahtar olduğunu söyleyen Keskin, "Ben şimdiye kadar çalıştığım hiçbir yurt dışı şantiyeye Ödemiş'ten usta ve işçi götüremedim. Şimdi siz bu sertifikaları aldınız. Eğer yurt dışında çalışmak isteyenleriniz varsa gelsin bana başvursun. Yurt dışındaki şantiyelerde çalışmanız için elimden geleni yaparım. Bu belge sizin için önemli olduğu kadar Ödemiş'teki yapı kalitesinin ve yaşam kalitesinin artması bakımından da önemli. Bundan sonra da hep birlikte çalışarak Ödemiş'i geleceğe hazırlayacağız. Ustalarımız bu belgelerle şimdiden geleceğe hazır" ifadelerini kullandı.

Keskin ardından kurslarda emeği geçen inşaat mühendisleri Ufuk Aykol, Şevket Hasırcı, Emin Vuruşaner, Hasan Gürgen, Mehmet Urtimur, Nermin Pervan Kelesli, Mehmet Er ve Hüseyin Özsavran'a teşekkür belgelerini verdi. Daha sonra Keskin ve diğer protokol üyeleri belge almaya hak kazanmış ustalara sertifikalarını takdim ettiler.

0 yorum:

Ayancuk.Com - Guncel Haberler

Ayancuk.Com

Ayancuk.Com

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP